vrijdag 1 februari 2013

Viespukken en vechtersbaas..

Zo..eerst maar even weer een stukje schrijven.


Vandaag ( vrijdag de eerste februari) heb ik me gewijd aan het schoonmaken van een van onze vier appartementen, waarvan we er 3 een paar maanden hadden verhuurd aan Tsjechische lassers.

Ik zag er al een tijdje tegenaan....Want toen ze zijn vertrokken, begin December, heb ik een snelle inspectie gedaan en kwam al gauw tot de conclusie dat ze er een puinhoop van hadden gemaakt.
Het appartement van vandaag was de tweede in de rij voor grote schoonmaak.

Maar hoe erg ik me het ook herinnerde....het bleek vele malen erger....

Weten jullie wat Tsjechen eten?..ik vermoed dat ze leven op olie...alles in de keuken, en dan ook echt alles zat onder....een hele serie pannen kon zo de vuilnisbak in...na een kwartier schrobben met een sterk ontvettingsmiddel waren ze nog net zo plakkerig als tevoren...oven schalen, hadden we nieuw gekocht, zagen eruit alsof er al jaren oliebollen in waren gebakken...
Bestek, glazen, vergiet...ja noem het maar op...alles was zo smerig...
Ja en meel lusten ze volgens mij ook graag...ik ben zelfs aangebroken pakken meel tegengekomen in de klerenkasten...alle planken in de kastjes zaten of onder de olie of onder de meel....

En tja..jullie vermoeden het al, het toilet en de douche wil ik niet eens over praten........ben bang voor nachtmerries dan..

Is er iemand die mij kan verklaren waarom mannen alleen ( misschien niet allemaal....) er zo een verschrikkelijk vieze bende van maken ? Zien ze dat niet ? of erger...ruiken ze het niet...plakken zij niet met hun blote voeten aan de vloer...of erger..plakken hun billen niet vast op de wc bril ?

Bah bah bah....heb nog een appartement te gaan nu....heb er nog ff geen zin in....


Ja, en dan over de vechtersbaas...onze enigste zoon schijnt er zo eentje te zijn...
Van zijn zusjes hoor ik regelmatig dat hij weer in een vechtpartij is beland...Zo ook vandaag...
Danny en haar vriendin Alexandra waren er getuige van dat Josh een klas genootje in de pan hakte...
En dat is niet de eerste keer....Ik kan er niet zoveel bij voorstellen...ook al wordt ie soms gauw boos, hij is geen vechters typ...volgens mij...maar ja...schijnbaar dus toch ook wel.
Thuis wil hij er geen woord over vuil maken, en toen Gerhard en ik een paar weken geleden op school waren voor een ouder gesprek is er geen woord over gerept.
Nu heb ik een idee waarom...wat ik hoor van de kids zijn de "slachtoffers" altijd van die typjes die met iedereen overhoop liggen en in het algemeen door leerlingen en leraren als irritant en lastig worden beschouwd....misschien dat er daarom niet over wordt gepraat omdat ze vinden dat ze het verdienen...ik weet het niet...niet dat dat het goedpraat vanzelf...
Wat ik wel weet is waar het vandaan komt....bij zijn opa namelijk..  Opa Piet, Alberts vader, was er net zo eentje....ook licht ontvlambaar net als Josh, en ook hij ging een gevecht in zijn jeugd niet uit de weg...
Nou Opa Piet, als u vanaf uw wolkje eens op ons neer kijk...weet dat je kleinzoon op je lijkt !


Wat ben ik toch blij dat deze blog site z´on goed spelling checker heeft...na 10 jaar in Zweden en heel weinig Nederlands schrijvend bak ik er niet veel meer van...


Nou, dit was weer een schrijfsel...
Morgen komt mijn Viking weer thuis...na een hele week ( 7 dagen) te zijn weggeweest...
De afgelopen 4 weken is hij presis 4 dagen thuis geweest...en dat is niet veel...
Maar goed..ook al is ons weekend kort...we gaan het gezellig maken !!

Jullie ook allemaal een heel fijn weekend gewenst !!!!

Liefs uit Hylletofta !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten